Znaczenie postprodukcji w procesie realizacji filmów promocyjnych na podstawie poszczególnych etapów

Bez wątpienia świetny pomysł, dopracowany scenariusz oraz piękne zdjęcia są kluczem do udanej realizacji filmu promocyjnego. Nie można jednak zapominać o procesie postprodukcji, czyli montażu, animacjach komputerowych, udźwiękowieniu oraz kolaudacji. Jak sugerują profesjonalni producenci, scenarzyści i kamerzyści z agencji Filmowa, to one decydują o tym, czy przygotowany materiał spełni oczekiwania twórców, firmy zlecającej jego wykonanie, a także odbiorców.

Montaż

Montaż polega na złożeniu wybranych zdjęć w całość, tak by tworzyły historię, która będzie dokładnym odzwierciedleniem scenariusza. Na tym etapie zazwyczaj nagrywany jest również tekst do filmu. Czyta go lektor, tj. aktor lub dziennikarz. Poza tym, podkładana jest ścieżka muzyczna i specjalne efekty dźwiękowe. Wreszcie dodaje się podpisy i napisy, proste plansze, logotyp firmy i inne znaki graficzne. Cały proces przeważnie trwa od kilku do kilkunastu dni. W przypadku spotów reklamowych, których długość nie przekracza 5 minut są to 2-3 dni.

Animacje

Ciekawym elementem filmów promocyjnych, po który sięga coraz więcej firm są animacje komputerowe. Reklamy z tak oryginalnym dodatkiem świadczą o dobrej kondycji finansowej przedsiębiorstwa oraz wysokiej pozycji na rynku.

Udźwiękowienie

Jak podaje www.filmowa.pl każdy film może być dodatkowo udźwiękowiony, co oznacza powtórną realizację i montaż całej ścieżki dźwiękowej (lektor, muzyka, efekty) w celu podniesienia jej jakości.

Kolaudacja

Niemniej ważnym elementem procesu produkcji filmów jest kolaudacja, czyli ocena pierwszej, zmontowanej wersji materiału przez firmę zlecającą realizację. Klient zgłasza swoje sugestie dotyczące ewentualnych zmian i poprawek. Po ich wprowadzeniu film promocyjny w komplecie z prawami autorskimi przekazywany jest klientowi.