Skuteczna reklama w internecie

Marketing internetowy to szereg działań, których celem jest przede wszystkim wypromowanie strony internetowej lub sklepu online.Wśród najpopularniejszych rozwiązań znajduje się przede wszystkim SEM oraz e-mail marketing, warto jednak pamiętać, że istnieją także alternatywne rozwiązania o charakterze reklamowo-marketingowym.

Popularność SEM

Założenie sklepu internetowego nie wymaga szczególnych działań, bez problemu mona to zrobić samodzielnie, korzystając z dostępnych narzędzi.Wiadomo jednak, że samo założenie i posiadanie sklepu online nie gwarantuje sukcesu, nawet, jeśli w ofercie znajdował się będą atrakcyjne produkty.Konieczne jest podjęcie działań, dzięki którym możliwe okaże się skuteczne prowadzenie sklepu internetowego – jednym z rozwiązań jest w tym przypadku wspomniane SEM, którego celem jest zwiększenie szansy danej witryny na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto nadmienić, że w skład przedmiotowego narzędzia wchodzą zarówno rozwiązania darmowe – SEO, jak i płatne – PPC. Nietrudno zauważyć, że wysoka pozycja w wyszukiwarce jest równoznaczna ze zwiększeniem szans na pożądane efekty w zakresie zainteresowania witryną oraz docelowych zakupów. Rzeczywistość dowodzi, że większość internautów klika wyłącznie w pierwsze pozycja, które znajdują się na liście – podjęcie tego typu działań jest więc jak najbardziej zasadne.

Reklama za pośrednictwem meila

Równie skutecznym narzędziem jest dobrze przygotowany i przeprowadzony e-mail marketing, czyli docieranie do klientów za pomocą poczty elektronicznej. Oczywisty jest fakt, że w tej sytuacji konieczne stworzenie odpowiedniej bazy mailingowej – możliwości na tej płaszczyźnie jest wiele, jedną z nich jest zapisanie się użytkownika do newslettera. Godne uwagi są dostępne na rynku narzędzia do e-mail marketingu, dzięki którym wysyłanie wiadomości reklamowo-promocyjnych odbywa się w sposób automatyczny, ograniczając w znaczny sposób ilość pracy człowieka. Decydując się na tę alternatywę warto także zadbać o responsywność wiadomości – badania dowodzą, że znaczna część użytkowników korzysta z zasobów sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych, głównie tabletów i smartfonów.

Tekst przygotowała Agencja SFEO – Pozycjonowanie Katowice zajmująca się na co dzień marketingiem w internecie.