Crossfit jako alternatywa dotychczasowych ćwiczeń

Współcześnie coraz więcej osób dba o swoją sylwetkę i zdrowie. Podczas spaceru w parku zauważyć można większą niż kiedyś ilość osób biegających, spora część jeździ na rowerach, a inni z kolei preferują rolki. Są również i tacy, którzy do ćwiczeń wybierają siłownię lub specjalnie przygotowane sale treningowe. W ostatnim czasie natomiast niezwykle modny i popularny stał się crossfit.

Co to jest crossfit?

To uniwersalny program treningowy, skierowany do każdej zdrowej osoby. Crossfit mogą uprawiać zarówno osoby bardzo wysportowane, jak również stawiające swoje pierwsze kroki w sportowym świecie. Dzieje się tak, gdyż obciążenia dobierane są indywidualnie do kondycji fizycznej trenującego. Wiele osób uważa, ze crossfit jest alternatywą dla monotonnych ćwiczeń na siłowni. Wykonywane ćwiczenia angażują całe ciało, ze szczególnym zaakcentowaniem pośladków, ud i mięśni brzucha. Trening ten jest lubiany, gdyż daje szybkie efekty w postaci wymarzonej sylwetki.

Podstawowe zasady

Crossfit zakłada, że zdrowa osoba powinna osiągnąć sprawność fizyczną w dziecięciu różnych tzw. obszarach fizycznych. Należą do nich wydolność krążeniowo-oddechowa, wytrzymałość, siła, gibkość, moc, szybkość, zwinność, równowaga, koordynacja, dokładność. Im więcej ćwiczeń włączymy do swojego planu tym lepiej, ponieważ kolejną zasadą treningu crossfit jest różnorodność. Największe znaczenie ma jednak regularność i intensywność ćwiczeń, które wykonuje się w tzw. obwodach, czyli jedno pod drugim, pamiętając, że po ciężkim ćwiczeniu powinno nastąpić lżejsze.

Gdzie trenować?

Crossfit trenuje się w dużych salach, wypełnionych specjalnymi sprzętami do ćwiczeń, takimi jak skrzynie, drabinki, drążki czy sztangi. Ważne, by sale były wyposażone w odpowiednie maty antypoślizgowe, np. te, które oferuje firma Power Rubber. Dzięki temu zwiększa się bezpieczeństwo trenujących. Istotna jest również postać trenera, który czuwa nad przebiegiem całego treningu.